Dekstieren Excelent header

PERSBERICHT: overname website dekstieren.nl

Twee jaar na de start van de populaire website dekstieren.nl neemt Martijn de Jonge (24) van DJM Genetics het stokje over van Reinier van der Steege (25) van Excellent.

Twee jaar terug is Van der Steege de website begonnen met als doel de stierenhandel van zijn bedrijf Excellent uit Oentsjerk verder uit te breiden. En dit is gelukt, de website heeft inmiddels meer dan 250 stieren verkocht naar kopers uit wel tien verschillende landen. Sinds eind 2012 is de website ook toegankelijk voor andere leveranciers, waardoor het aanbod verder is verbeterd en klanten meer keuze hebben gekregen in goede stiervaders, koefamilies en bloedvoeringen.

Per september start Van der Steege een nieuwe uitdaging als internationaal accountmanager voor het bedrijf AI Total te Zwolle. Omdat Van der Steege binnen deze functie ook 50% in het buitenland zal gaan werken is het doorzetten van dekstieren.nl met de huidige omvang onmogelijk geworden. Daarom is gezocht naar een geschikte koper, waarbij de huidige functionaliteit van de website centraal blijft staan én waarbij de opgebouwde relatie met de afnemers van dekstieren.nl zal worden gewaarborgd.

Per maandag 2 september neemt Martijn de Jonge van DJM Genetics uit Wetering de dekstierenhandel over met daarbij de totale website en bijbehorende mogelijkheden. De Jonge is eigenaar van DJM Genetics, een bedrijf wat zich tot dusver voornamelijk bezig hield met de handel van fokvee, embryo’s en sperma. In Wetering heeft De Jonge een fokveebedrijf staan met ongeveer 50 stuks vee wat voornamelijk bestaat uit fokpinken, ontvangsterkoeien en dekstieren. De Jonge: ‘’Met deze overname biedt DJM Genetics de melkveehouders en fokkers een uitgebreid totaalpakket waarbij de website zal dienen als platform voor het aankopen en verkopen van fokmateriaal. Er zal niet veel veranderen aan het concept van Excellent. Echter krijgen de klant en leverancier meer mogelijkheden om het pakket uit te breiden met naast verkoop van stieren, ook embryo’s, fokvee en/of koeien ter verkoop aanbieden waarbij het veilingsysteem steeds vaker zal worden gebruikt’’.

Om ook internationaal een grotere groep veehouders te bereiken zal de nieuwe website veranderen in: WWW.DEKSTIEREN.COM

Van der Steege: ‘’Met De Jonge is er een ideale persoon gevonden voor het doorzetten van de dekstierenhandel. Hij is al jaren actief in de handel, heeft verstand van stieren en van goede koefamilies. Ik heb er veel vertrouwen in dat de huidige website in de toekomst verder zal worden verbeterd. Via deze weg wil ik alle relaties en afnemers bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen’’.

De naam ‘’Excellent’’ blijft verbonden aan Van der Steege. De huisvesting en opfok van stieren blijft, net als de fokkerijexploitatie van Rhala Holsteins, onderdeel van het bedrijf Excellent.

Met vriendelijke groet,

Reinier van der Steege & Martijn de Jonge

Nieuwe eigenaar: Martijn de Jonge, DJM GeneticsNieuwe eigenaar: Martijn de Jonge, DJM Genetics